Miłość

Czym właściwie jest miłość? Każdy z nas chyba zadał sobie chociaż raz w życiu to pytanie. Czy to coś co czujemy? A może miłość to tylko czyny? Za oknem ciemno, mój chłopak spędza czas z rodzicami a ja leżę i rozmyślam. Skąd wiem, że go kocham? No właśnie nie wiem tego. Myślę, że tak jest ale jak się nad tym zastanawiam to nie wiem dlaczego. Czy miłość to tylko tolerowanie siebie nawzajem takimi jakimi jesteśmy? Wiemy, że każdy jest inny. Każdy ma swoje mocne i słabe strony. Nikt nie jest idealny. A jednak pośród tysiąca osób, które znamy, mijamy lub poznajemy wybieramy tą jedyną. Pewnie większość z nas ma jakieś kryteria. Ja ich nie mam. Nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego to właśnie on a nie ktoś inny. Jesteśmy całkiem różni a jednak coś nas połączyło.

„Miłość nie polega na wzajemnym wpatrywaniu się w siebie,
ale wspólnym patrzeniu w tym samym kierunku”

Zastanawialiście się kiedyś co by było gdyby inna osoba pojawiła się w waszym życiu? Czy bylibyście tak samo szczęśliwi a może mniej? Nurtują mnie te pytania. Wszyscy na około mówią, że to po prostu się czuje, że to jest ta jedyna osoba. A co jeśli ja nie czuje? To znaczy, że to nie miłość? Skąd mam wiedzieć czy to ta jedyna osoba na całe życie?

„Mów szep­tem, jeśli mówisz o miłości.”

A co z poświęceniem? Ile może darować drugiej połówce? Da się wybaczać w nieskończoność? Myślę, że to nie doprowadzi do niczego dobrego. Kłamstwa, zdrady przecież wszyscy chcą właśnie tego uniknąć w związkach. Niewinne, pojedyncze kłamstwo można wybaczyć, zdrady nie. Jeśli ktoś zdradzi raz nie będzie miał oporów zrobić to kolejny raz. Takie jest moje zdanie.

„Między mężczyzną a ko­bietą przy­jaźń nie jest możli­wa. Na­miętność, wro­gość, uwiel­bienie, miłość – tak, lecz nie przyjaźń.”

Tyle pytań, tak mało odpowiedzi. No cóż. Trzeba żyć dalej. Jest jak jest, ktoś by powiedział, że tak musiało być. A może po prostu ludzie potrzebują towarzystwa, potrzebują kogoś do kogo mogą się przytulić, kto ich wysłucha, wesprze, doradzi. Może ludźmi kieruje strach przed samotnością. W sumie coś w tym jest. Może miłość to po prostu przyjaźń tylko damsko-męska i trochę głębsza. Może tak być. Kto to wie.

„Ludzka miłość zawiera się w tym, że dwie samotności nawzajem opiekują się sobą, łączą i żyją dla siebie.”

One thought on “Miłość

Skomentuj

