Te same błędy

Witam wszystkich 🙂

Dzisiaj wpis o tym czemu tak mało uczymy się na cudzych błędach a czasem i nawet na własnych. Więc zaczynajmy.

Każdy popełnia błędy, każdy widzi jak popełnia je ktoś inny. Ale ile z tego wynosimy? Jak dużo się z nich uczymy? Weźmy na przykład związek i stosunek do drugiej osoby. Ile razy powtarzamy sobie, że musimy wyluzować ? Z tysiąc i tak nic z tego nigdy  nie wyszło. Chociaż bardzo dobrze wiemy, że takie zadręczanie siebie jest bardzo niekorzystne.

Ile razy popełniałam te same błędy w stosunku do chłopaków i nigdy nie umiałam się nauczyć postępować inaczej. Dlaczego tak jest? Dlaczego myślimy, że tym razem będzie inaczej i robimy ten sam krok, który ostatnio okazał się klapą? Czemu czasami na własne życzenie cierpimy? Wydaje mi się, że takie po prostu jest życie. Niektóre błędy musimy popełnić raz, dwa a nawet 10 razy żebyśmy się w końcu czegoś nauczyli. Wydaje nam się, że to jest bez sensowne ale taka jest prawda.

Tak samo gdy jakiś błąd popełnia ktoś kogo dobrze znamy. Rozmawiamy z nim na ten temat. Pocieszamy, próbujemy pomóc a najczęściej za jakiś czas to my sami popełniamy dokładnie ten sam błąd, wchodzimy do tej samej rzeki. No tak, przecież mówią, że każdy musi przekonać się na własnej skórze. Głupie, prawda? Ale i prawdziwe.

„Gdy popełnia się błędy, mówi się chętnie, że zbiera się doświadczenia.”

O tak, ten cytat wspaniale ukazuje jak my, ludzie postrzegamy nasze błędy. Jednak jakby się bardziej nad tym zastanowić, prawie zawsze pierwszą naszą reakcją po popełnieniu błędu jest wstyd i żałowanie, że tak a nie inaczej się postąpiło a nie duma. No cóż teraz pozostaje mi jedynie życzyć wam aby tych błędów było jak najmniej i żeby każdy błąd był popełniany tylko RAZ.

Miłego wieczorku ❤

5 thoughts on “Te same błędy

  1. Zawsze uważałem że jesteś mądrym człowieka. Wbrew pozorom bardzo wiesz czego chcesz od życia . Czy tylko potrafisz być w tym konsekwentna? Oceń sama!☺
    Ja jestem pewien że Dasz Radę.
    Dlaczego jestem pewien? ☺
    Bo wiem że masz zdrowe korzenie i tę życiową mądrość, która pomoże Ci zrealizować wszystko co chcesz!😊

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

