Dzieckiem być!

Witam wszystkich 🙂

Pamiętacie czasy kiedy byliście dzieckiem? Kiedy wszystko było proste a największym problemem było to, że czas za szybko leciał. Wspominając te czasy pamiętam bardzo dobrze jedną sytuację. Miałam może z 10-11 lat. Uwielbiałam się bawić, że mam 21 lat, że korzystam z życia, że studiuję lub pracuję a wieczorami chodzę na imprezy. Czemu akurat 21 lat? Sama nie wiem, zawsze wydawało mi się, że to będzie najlepszy czas w życiu. Nie będę mieć jeszcze za dużo obowiązków a zarazem będę daleko od rodziców i będę mogła robić co chce. W sumie 21 to moja ulubiona liczba i może to też dlatego.

Aktualnie mam te 21 lat i co? Sama nie wiem czy jest to najlepszy czas w życiu. Wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego jak „najlepszy czas”. W każdym wieku zdarzają się niezapomniane chwile, niezależnie czy mamy 15 czy 50 lat. Życie jest pełne niespodzianek i nigdy nie wiadomo kiedy nas pozytywnie zaskoczy 😉

Byłam ostatnio na dwa dni u mojej kuzynki. Bawiąc się z jej rocznym i 7-letnim synem dużo myślałam o tym jak fajnie było być dzieckiem. Beztroskie życie. Nigdy się niestety tego nie docenia. Każdy chce jak najszybciej dorosnąć. Ale po co? Żeby mieć więcej zmartwień? Żeby mieć mniej czasu na zabawę?

Pamiętam czasy gimnazjum i liceum, kiedy wszyscy chcieli mieć 18 lat, czekali na to i potrafili tylko mówić o tym co zrobią kiedy będą je mieć. Mi się jakoś nigdy nie śpieszyło. Co się zmienia po 18-stce? Nic, jesteśmy tacy sami. Mamy dowód osobisty i wydaje nam się, że od naszych 18 urodzin jesteśmy dorośli ale to nie prawda. Niektórzy są dojrzali już w wieku 15 lat a niektórzy dopiero po 20. To zależy od człowieka a nie od liczby.

Moja rodzina często mówiła mi, że jestem bardzo dojrzała, odpowiedzialna i zawsze można na mnie liczyć. Nie miałam okresu „buntu”. Musiałam stać się odpowiedzialna bo mam młodszą siostrę, którą często musiałam się opiekować. Mając 5-6 lat sama chodziłam do przedszkola, robiłam kanapki itp.

Dzięki mojej siostrze od małego lubiłam opiekować się dziećmi chociaż sama nim byłam 🙂 Odkąd pamiętam na wakacjach u dziadków na wsi chodziłam na spacery i bawiłam się z dziećmi od sąsiadów. W sumie opiekowałam się 8 dzieci. Dosyć duża liczba, haha.

Zastanawiacie się skąd taki temat? Otóż wczoraj skończyłam książkę Dziewczyna w trampkach. Serdecznie polecam 🙂

Ostatnio czytałam też mój stary pamiętnik.  Fajnie było powspominać wszystkie szczęśliwe chwile które mnie spotkały, wszystkie osoby, które coś wniosły w moje życie. Pamiętniki to jednak fajna rzecz 🙂 A wspomnienia są najlepsze ❤ Dzięki  nim nigdy nie zapomnimy pewnych chwil, sytuacji i osób. To naprawdę coś pięknego!

Do następnego ;*

2 thoughts on “Dzieckiem być!

  1. ☺ Też witam wszystkich😜
    Mam 60 i czasem wciąż czuję się dzieckiem ( zapewne zdziecinnienie ) ale to wszystko nie tak. Każdy wiek ma swe ogromne dlatego wieku problemy.☺
    A jeśli chodzi o dojrzałość, tak jesteś ale 20 nie jest żadną granicą. Sama znasz osoby które nie wydorosleja nigdy😨

    Polubione przez 1 osoba

  2. Każdy dzień jest najlepszym dniem w Twoim życiu bo jest jedyny, niepowtarzalny, oryginalny i nigdy się nie powtórzy.
    Człowiek jest dzieckiem przez całe życie, dorosłym, uwikłanym w role społeczne, które chce czy nie wypełniać musi ale marzenia ma każdy dorosły i dziecko. Często pozostają nie spełnione, zmieniają się ale zawsze są piękne. Życzę spełnienia wszystkich marzeń tych dziecięcych i dorosłych

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

