Wiara

Witajcie!

Wiara czyni cuda, czyż to nie jest prawda?

Długo myślałam o napisaniu tego wpisu, już zbyt długo. Nie wiem jak to wszystko ułożyć w głowie aby móc napisać tutaj coś sensownego. No cóż, trudno. Zaczynajmy.

Dla każdego to słowo znaczy coś innego. Dla niektórych to kościół do którego należą od urodzenia, to przywiązanie. Ale dla innych to coś niepojętego, czego nie można wyrazić słowami. Dla jeszcze innych w tym mnie to Bóg, wiara w Jego istnienie, w Jego dzieło jakim jest świat i człowiek.

Jestem katoliczką. Ale czy na pewno? Sama już nie wiem. Chyba tak nie do końca. Dla mnie nie jest ważne do jakiej religii się należy ale to że wierzy się w Boga. Od zawsze tak było, dlatego kilka lat temu przestałam chodzić do kościoła, zaczęłam czytać czasopisma Świadków Jehowy i studiować biblię. Po pewnym czasie stwierdziłam, że to nie to. Nie obyło się bez łez, bez zwątpienia, bez stresu. Przestałam czytać. Jednak słowa przeczytane w Biblii zostały w mojej głowie. Po poznaniu Dominika znów zaczęłam chodzić do kościoła ale tylko z nim. Gdy nie spędzamy razem niedzieli, nie chodzę. Gdy jestem w tym dniu razem z nim, sama namawiam go do pójścia. Wiem jak ważne jest to dla jego rodziców a ja sama czuję się w kościele dobrze. Macie podobne odczucia? Gdy zaczyna się msza moje myśli cichną, wsłuchuje się w słowa, nic innego nie istnieje. To cudowne uczucie, pełne magii. Mogłabym to porównać do okresu zakochania, jesteście tylko wy, w kościele jesteś Ty i Twój Bóg.

Mam chrzest, wzięłam komunię, mam bierzmowanie i w kościele będę mieć ślub. To jest moja decyzja, nikt mnie nie namawiał. Niektórzy jedynie odradzali.

Ostatnio jakoś mało się modlę, każdy dzień nie kończy się modlitwą jak kiedyś. Chce to zmienić bo wiem, że jest to ważne. Dla mnie.

Zastanawiam się po co jest tyle wiar na świecie. Nie uważacie że życie byłoby o wiele prostsze gdyby była jedna wiara? Ludzie by nie krytykowali się nawzajem. Nikt by się nie zastanawiał czy danej osobie powiedzieć Wesołych Świąt czy ta osoba się obrazi po tych słowach. Nie rozumiem osób, które nie wierzą. Jest to dla mnie dziwne. Każdy powinien w coś wierzy.

Nie wiem czy Bóg teraz na mnie patrzy jak piszę ten post, nie wiem czy czyta moje myśli ale wiem, że chciałabym mu podziękować za wszystko co mnie w życiu spotkało. Każda sytuacja czegoś nas uczy a wiem, że to co złe nie pochodzi od Boga. Modlitwa zawsze mi pomagała, dzięki niej jestem tu gdzie jestem i robię to co lubię. ❤

Czy rozumienie co chciałam przekazać przez ten post? Oby

Ogólnie u mnie dobrze, czas mija bardzo szybko. W piątek zaczynam wakacje cz. 2 nad morzem. Nie mogę się doczekać!

Dziękuję, że jesteście! 🙂

10 thoughts on “Wiara

  1. Dobra z Ciebie dziewczyna Agnieszko. Szkoda że wszystko nie jest tak proste i jedno wymiarowe. Wiara to nievjest paciorek ani religia. Są różne drogi i każdy musi (chce czy nie) znaleźć tę swoją. Nawet jesli jest to zaprzeczenie B-gu. To tez jest droga chociaż pod górkę. Ale niektórzy lubią wspinaczki. A inni spadanie w przepasc jak kiedyś ja☺

    Polubienie

  2. Wiara to coś bardzo osobistego. Coś o czym rozmawianie nie ma sensu, tak bezpośrednio. Myślę że ważniejsze co z wiary wynika, gdzie zmierza i czy w ogóle jest refleksja nad samym sobą. Wspaniale że są jeszcze ludzie którzy mają odwagę publicznie poniekąd się pozastawiać i dywagować nad własnymi poszukiwaniami duchowości. Myślę że z tym wszystkim jest jak z szukaniem równowagi, np. stojąc na jednej nodze. Na chwile ją łapiemy, ale to nie jest i nie powinien być stan w który wchodzimy i jesteśmy. Tracimy równowagę a potem dzięki wewnętrznej sile chcemy ją odnaleźć na nowo. Droga uczy, nie stan stały. Szukajmy. Powodzenia Aga:)
    ZFB – co to za protekcjonalizm Cię napadł, prowokujesz z niejako „mądrzejszej” pozycji a później uspokajasz, w zawoalowany sposób deprecjonując wartość wypowiedzi Agnieszki. Pozdrawiam:)

    Polubione przez 2 ludzi

    1. Moje wpisy wyglądają zupełnie inaczej, ponieważ zajmuję się testowaniem różnych rzeczy i długo zastanawiałam się czy napisać o biżuterii religijnej. Obawiałam się jednak, że rozpętam burzę nt. wiary. Dziękuję Ci, że tak prosto i pięknie napisałaś o tym, co czujesz 🙂

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

